25 januari 2008

En arg dröm

Inatt drömde jag att jag var kille. Det har bara hänt en gång förut som jag kan minnas och liksom den gången var denna dröm ganska våldsam och fylld av ilska.

Jag och min flickvän var på en fest och allt var lugnt och trevligt. Jag kände mig varken som man eller kvinna, gick bara omkring och pratade med folk, med henne bredvid mig. Så kom min mamma och började klaga på mig. Hon påstod att jag inte hade varit tillräckligt trevlig och snäll. Jag tyckte att jag visst hade varit trevlig och artig på alla sätt, men hon lyssnade inte på mig. Till slut blev jag så arg att jag tog en radio som stod på matbordet, bröt sönder den i småbitar och kastade bitarna ut över rummet. De andra gästerna tittade på mig och någon sa: "Han verkar inte vara på bra humör". Jag blev lite förvånad över ordet han men bestämde mig för att göra som de ville och gå in i rollen som bråkig kille. Så jag sprang ut och blängde argt på alla som kom ivägen för mig. En pojke sprang efter mig. Han verkade se mig som någon slags idol, men jag låste in mig på toaletten. Plötsligt stod många killar utanför dörren och bankade. De sa hotfulla saker och verkade allmänt läskiga. Så jag smet ut genom ett litet fönster och sprang ut barfota genom snön. Det var kallt och jag var mycket medveten om att jag var mig själv och att jag var kille. Men allt jag kunde tänka var att jag ville tillbaka till min älskade men inte kunde. Hela drömmen var full av någon slags frustrerad ilska.

Hm... Underligt... Kan någon hjälpa mig att tyda min dröm?

Inga kommentarer: